Pohybová studia

Pohybová studia vám nabízejí širokou škálu aktivit zaměřených na rozvoj všestrannosti, koordinace a silové vytrvalosti. Studia jsou vybavena veškerými pomůckami, jako jsou bosu, TRX, gymbally, overbaly, expandery, kettlebely atd.

Trénink pro všechny

V pohybovém studiu si najde využití jak trénovaný sportovec, tak i úplný začátečník. Lektor vždy přizpůsobuje stupeň obtížnosti dle klienta a dbá na správné provedení cviku.

Multifunkční studio

Druhé pohybové studio je všestranně využitelné od regeneračního protahovacího cvičení, přes funkční trénink, taneční prvky až po základy sebeobrany.

TRX sál

Zrcadlový sál je plně vybaven závěsným systémem TRX, tak dalšími možnostmi pro funkční trénink.

 

NABÍDKA AKTIVIT

Core trénink je speciální trénink určený pro posílení středu těla (core). Core (v překladu jádro) označuje svaly trupu v oblasti beder, pánve, břicha a kyčlí. Svaly středu těla se zapojují do každého pohybu, jsou zodpovědné za stabilizaci trupu při pohybu, udržují polohu a rovnováhu. U core tréninku se většinou využívají statická cvičení. Toto cvičení vede k zapojení hluboko uložených stabilizačních svalů. Při cvičení používáme různé typy pomůcek (např. gymball, TRX, bosu), lekce jsou doplněny o balanční cviky i o prvky cardia tréninku.

Tento druh cvičení nepředstavuje body-building, není to ani nová relaxační metoda a ani zdravotní nebo rehabilitační cvičení, přesto posiluje svalstvo, vytváří mentální rovnováhu ve všedních dnech plných stresových faktorů. Cvičení je určeno pro začátečníky, klienty s bolestmi zad, špatným držením těla, svalovými dysbalancemi či pro osoby, kteří chtějí zlepšit svoji kondici. Cvičení je postaveno především na prvcích využívajících vlastní váhu těla. Stavba hodiny vychází z 6 principů pilates: dýchání, koncentrace, kontrola, centrace, přesnost, plynulost.

Funkční trénink je zábavné, intenzivní, efektivní cvičení celého těla, při kterém se přirozeně zapojí do pohybu maximální množství svalových skupin najednou. Budujeme při něm celkovou kondici a kombinujeme různé tréninkové metody za doprovodu motivující hudby. Lekce zahrnuje cardio cvičení, prvky z tae-ba, relaxační cviky a především posilování na zvýšení síly, pohyblivosti, vytrvalosti a pružnosti. Cvičení je vhodné pro všechny (muže i ženy všech věkových kategorií), kteří si chtějí upevnit zdraví, sílu a celkovou kondici. 

Tabata je kardiovaskulární trénink, který prokazatelně zlepšuje výkonnost ve velmi krátkém čase. Cvičení se skládá ze šesti až sedmi 20sekundových cviků prováděných na 100 %, proložených dobou odpočinku 10 sekund. Klíčem k efektivitě v Tabata cvičení jsou krátké intervaly odpočinku mezi cvičením.

Cvičení je zaměřeno na všestranný pohybový základ. Celkově je lekce zaměřena na redukci váhy (kondiční trénink), posílení středu těla pomocí balančních pomůcek či silově vytrvalostní trénink. Hlavním cílem je práce s vlastní váhou těla a poznání, že naše váha je nejúčinnější činka.

Cvičení se zaměřuje na správné vnímání těla, správné nastavení pánve, páteře a periferních kloubů. Dále na reedukaci nesprávných stereotypů a nácvik správného dýchání. Vychází z anatomie a fyziologie těla. Bere v potaz funkční a strukturální změny pohybového systému a zaměřuje se i na relaxaci. Využívá práce s těžištěm a gravitací. Zpevňuje střed těla čili břišní svaly, pánevní dno, záda a správné zapojení bránice - hlavního dýchacího svalu. Cvičení je určeno pro všechny věkové kategorie, sportovce i nesportovce.

Zábavná forma cvičení za doprovodu hudby. Jedná se o základní pohyby z různých stylů street dance. Cílem cvičení je uvědomění si vlastního těla a zlepšení koordinace a orientace v prostoru. Lekce může být vedena zábavnou formou tancování ve dvojici. Cvičení za doprovodu hudby zlepšuje vytrvalost a kondici, odbourává stres a navozuje uvolnění.

Lekce se zaměřuje především na benefity pro pohybovou soustavu. Cvičení je vhodné pro zájemce všeho věku i s případným pohybovým omezením (lekce vedena fyzioterapeutem). Zlepšuje pohyblivost, posiluje a stabilizuje tělo, pomáhá se zbavit bolestí zad a má velmi pozitivní vliv na psychiku (odbourává stres). Kurz využívá pomůcek pro správné cvičení bez rizika.  Možnost komentáře v angličtině (Possibility of English commentary).

Cvičení na závěsném systému TRX nám umožňuje cvičit ve všech rovinách, stejně tak jak žijeme. Svalová hmota narůstá rovnoměrně, což snižuje riziko zranění a zvyšuje výkonnost.

Cvičení na TRX je určeno pro úplné začátečníky i elitní sportovce. Cviky lze snadno stupňovat. Zátěž upravíte nastavením polohy těla. TRX  buduje silné a stabilní jádro těla, které na žádném stroji nevytvoříte. Trénink je zábavný a přináší výborné výsledky, které na sobě dobře poznáte. 

Program základy sebeobrany je zaměřený na získání praktických znalostí, jak se bránit proti napadení ve všech úrovních a všech situacích. Program Vás naučí jednoduché, ale účinné techniky obrany či nepředvídatelné situace. Dále  nácvik základních postojů pro lepší stabilitu, krytí zranitelných míst a úderů do citlivých míst útočníka.Učí, jak ovládat sám sebe a reagovat v nečekaných situacích. 

Wushu je tradičním bojovým uměním a dnes zároveň i výkonnostním sportem. Bez ohledu na cestu, kterou si vyberete, pokud chcete cvičit dobře a lépe Wushu porozumět, je potřeba tvrdého tréninku, při kterém se zapotíte... ale na oplátku získáte něco výjimečného. Wushu vyžaduje vysokou preciznost, silnou vůli, trpělivost, pokoru, odolnost, sebedůvěru, poznání sama sebe a zodpovědnost. To všechno a mnohem víc se po určité době přenese i do vašeho osobního života a výrazně zlepší jeho kvalitu.

  • Protahování a cviky zlepšující koordinaci, rychlost a sílu
  • Základní údery a kopy, základní postoje a jejich kombinace
  • Základní sestavy (moderní Changquan a tradiční styly)
  • Pokročilejší techniky a sestavy
  • Základní dovednosti se zbraněmi (tyč, šavle, meč, kopí, devítičlánkový kovový bič, vějíř, dvojité šavle, dvojitý meč, dvojité háky atd.)
  • Nácvik aplikací ve dvojici pro lepší porozumění daných technik (lapy, pytle a další pomůcky)
  • Sestavy ve dvojici a ve skupině

Studium Taijiquan i ostatních stylů čínského bojového se dělí na několik fází. Prvním krokem je osvojit si správné držení těla, přenášení váhy, uvolnění a kontrakce správných svalů, správné provedení základních pohybů. Pokud má cvičenec chyby v základních pohybech, není dostatečně uvolněný atd., nedokáže správně dýchat, qi nebude plynule a efektivně proudit, a to mu nedovolí dostat se zase o úroveň výše. V začátcích je tedy kladen důraz na správné provedení všech základních pohybů. Techniky dýchání, spojení dýchání s pohybem těla atd. se do detailu probírá až po osvojení si těchto základních technik. Jako první sestava se vyučuje 24 forem stylu yang. Styl yang se cvičí v neměnném pomalejším rytmu, a tak má student dost času soustředit se na správné provedení všech technik a uvolnění. Pohyby se opakují na obě strany, což pomáhá lepšímu porozumění technik. Cviky nejsou náročné, celá sestava se dá naučit velice rychle.  Během studia této sestavy si cvičenec osvojí všechny základní návyky a principy. Všechny pohyby se dále budou nacvičovat ve dvojici pro lepší pochopení technik, aby pohyby dostaly „tvar“ a nebyly prázdné. Po zvládnutí základní sestavy si cvičenci mohou vybrat, zda chtějí pokračovat ve studiu stylu yang a nebo chtějí přejít na styl chen, který je dynamičtější a náročnější, protože obsahuje skoky, podmety, údery a kopy. Studenti se budou učit také základní pohyby a sestavy se zbraněmi jako je Taiji meč, šavle, tyč, kopí atd. V pozdějších fázi se budou pro lepší porozumění Taijiquan vyučovat i další ze základních pěti stylů jako je styl sun, wu 吴 či wu 武. Je možné věnovat se i stylu Nan Taijiquan, který vychází z tradičního Wushu stylu Jižní pěsti, tvrdého a zdravotního Qigongu. V zahraničí zatím není příliš známý, ale rychle získává na popularitě. Nedílnou součástí tréninku je i nácvik qinna a lepivých rukou – na místě či volné. Pro pochopení bojové stránky se budou přidávat tréninkové metody z čínské sandy a čínského wrestlingu. Pro uvolnění a lepší práci s dechem se budou vyučovat zdravotní Qigongy (Osm kusů brokátu, Pět zvířat atd.). Studenti se budou učit také základům čínské masáže a uvolňovací cvičení. Důraz bude kladen na celkový rozvoj studentů, zlepšení kvality života skrze cvičení a studium.

 

Lektorka: Mgr. Kateřina Krumpálová

  • Čínským bojovým uměním se věnuje od roku 2000
  • 2010-2017 studovala na Šanghajské sportovní univerzitě
    (mgr. obor Čínská bojová umění - specializace Taichi)
  • 7 let reprezentovala univerzitu na mezinárodních soutěžích
  • V současné době si na Šanghajské sportovní univerzitě dokončuje doktorát v oboru Čínská bojová umění - Taichi
  • od září 2017 vede na FTK UP lekce Taichi pro zaměstnance a studenty 

Pohybová studia / rozvrh


Vybrat aktivitu


listopad 2017
  • Po
  • Út
  • St
  • Čt
  • So
  • Ne

Pondělí 20. 11. 2017

Fotogalerie


AC BALUO na Facebooku

16. 11. 2017
Studenti Rekreologie na příští středu připravili netradiční turnaj ve stolním tenise - s umělým břichem! Pojďte si zahrát :-)
11. 11. 2017
Pár momentek z dnešní akce pro rodiny s dětmi ve spolupráci se Statutární město Olomouc. Testování tělesné zdatnosti systémem Indares.com, pohybové programy a spousta dalších aktivit. Děkujeme všem sportovcům a těšíme se na vás na další akci konané 9. 12. 2017 od 9 - 13 hodin opět v Aplikačním centru BALUO. #FTK #ACB #Indares #tučňáci
8. 11. 2017
Zúčastněte se sportovně vzdělávací a osvětové akce určené pro rodiny s dětmi. Olomouc je městem pro rodinu, a tak v měsíci listopadu a prosinci připravilo jednodenní čtyřhodinové programy v našem Aplikačním centru BALUO. Přijďte v sobotu 11. 11. 2017 nebo 9. 12. 2017 a zdarma si vyzkoušejte širokou škálu sportovních aktivit, které budou připraveny vždy od 9:00 do 13:00 hodin. S sebou si nezapomeňte vzít sportovní oblečení a obuv. Připraveny jsou pro Vás aktivity: – testování tělesné zdatnosti dětí systémem Indares.com, – skoky na trampolíně, – plavání, – chytré fitness, – lezení na umělé stěně, – pilates pro rodiče s dětmi, – stolní tenis – a mnohé další. Akce je podpořena z dotace MPSV v rámci soutěže Obec přátelská rodině. http://prorodinu.olomouc.eu
6. 11. 2017
Ve třech termínech se v našem centru uskuteční praktický seminář aquaerobiku pro studenty pedagogických oborů! První je již tento týden!
3. 11. 2017
Líbila by se Vám tato technologie v našem bazénu? #smartswimming
1. 11. 2017
Seznamte se - biker Marek Rauchfuss, náš nový VIP člen :-)
31. 10. 2017
Startuje série přednášek Fyzio v kostce...
31. 10. 2017
Sdílíme příspěvek kolegů z EchoSports, kteří v minulém týdnu testovali v našem centru geolokační systém od společnosti Sewio. Těšíme se na spolupráci a hlavně na velice užitečnou aplikaci monitorující aktivitu a výkonnost hráčů na hřišti, jako je přesná poloha, srdeční frekvence, rychlost, výskoky atd..
30. 10. 2017
Do našeho centra zavítal čínský mistr wushu!