Pohybová studia

Pohybová studia vám nabízejí širokou škálu aktivit zaměřených na rozvoj všestrannosti, koordinace a silové vytrvalosti. Studia jsou vybavena veškerými pomůckami, jako jsou bosu, TRX, gymbally, overbaly, expandery, kettlebely atd.

Trénink pro všechny

V pohybovém studiu si najde využití jak trénovaný sportovec, tak i úplný začátečník. Lektor vždy přizpůsobuje stupeň obtížnosti dle klienta a dbá na správné provedení cviku.

Multifunkční studio

Druhé pohybové studio je všestranně využitelné od regeneračního protahovacího cvičení, přes funkční trénink, taneční prvky až po základy sebeobrany.

TRX sál

Zrcadlový sál je plně vybaven závěsným systémem TRX, tak dalšími možnostmi pro funkční trénink.

 

NABÍDKA AKTIVIT

Core trénink je speciální trénink určený pro posílení středu těla (core). Core (v překladu jádro) označuje svaly trupu v oblasti beder, pánve, břicha a kyčlí. Svaly středu těla se zapojují do každého pohybu, jsou zodpovědné za stabilizaci trupu při pohybu, udržují polohu a rovnováhu. U core tréninku se většinou využívají statická cvičení. Toto cvičení vede k zapojení hluboko uložených stabilizačních svalů. Při cvičení používáme různé typy pomůcek (např. gymball, TRX, bosu), lekce jsou doplněny o balanční cviky i o prvky cardia tréninku.

Tento druh cvičení nepředstavuje body-building, není to ani nová relaxační metoda a ani zdravotní nebo rehabilitační cvičení, přesto posiluje svalstvo, vytváří mentální rovnováhu ve všedních dnech plných stresových faktorů. Cvičení je určeno pro začátečníky, klienty s bolestmi zad, špatným držením těla, svalovými dysbalancemi či pro osoby, kteří chtějí zlepšit svoji kondici. Cvičení je postaveno především na prvcích využívajících vlastní váhu těla. Stavba hodiny vychází z 6 principů pilates: dýchání, koncentrace, kontrola, centrace, přesnost, plynulost.

Funkční trénink je zábavné, intenzivní, efektivní cvičení celého těla, při kterém se přirozeně zapojí do pohybu maximální množství svalových skupin najednou. Budujeme při něm celkovou kondici a kombinujeme různé tréninkové metody za doprovodu motivující hudby. Lekce zahrnuje cardio cvičení, prvky z tae-ba, relaxační cviky a především posilování na zvýšení síly, pohyblivosti, vytrvalosti a pružnosti. Cvičení je vhodné pro všechny (muže i ženy všech věkových kategorií), kteří si chtějí upevnit zdraví, sílu a celkovou kondici. 

Tabata je kardiovaskulární trénink, který prokazatelně zlepšuje výkonnost ve velmi krátkém čase. Cvičení se skládá ze šesti až sedmi 20sekundových cviků prováděných na 100 %, proložených dobou odpočinku 10 sekund. Klíčem k efektivitě v Tabata cvičení jsou krátké intervaly odpočinku mezi cvičením.

Cvičení je zaměřeno na všestranný pohybový základ. Celkově je lekce zaměřena na redukci váhy (kondiční trénink), posílení středu těla pomocí balančních pomůcek či silově vytrvalostní trénink. Hlavním cílem je práce s vlastní váhou těla a poznání, že naše váha je nejúčinnější činka.

Cvičení se zaměřuje na správné vnímání těla, správné nastavení pánve, páteře a periferních kloubů. Dále na reedukaci nesprávných stereotypů a nácvik správného dýchání. Vychází z anatomie a fyziologie těla. Bere v potaz funkční a strukturální změny pohybového systému a zaměřuje se i na relaxaci. Využívá práce s těžištěm a gravitací. Zpevňuje střed těla čili břišní svaly, pánevní dno, záda a správné zapojení bránice - hlavního dýchacího svalu. Cvičení je určeno pro všechny věkové kategorie, sportovce i nesportovce.

Zábavná forma cvičení za doprovodu hudby. Jedná se o základní pohyby z různých stylů street dance. Cílem cvičení je uvědomění si vlastního těla a zlepšení koordinace a orientace v prostoru. Lekce může být vedena zábavnou formou tancování ve dvojici. Cvičení za doprovodu hudby zlepšuje vytrvalost a kondici, odbourává stres a navozuje uvolnění.

Lekce se zaměřuje především na benefity pro pohybovou soustavu. Cvičení je vhodné pro zájemce všeho věku i s případným pohybovým omezením (lekce vedena fyzioterapeutem). Zlepšuje pohyblivost, posiluje a stabilizuje tělo, pomáhá se zbavit bolestí zad a má velmi pozitivní vliv na psychiku (odbourává stres). Kurz využívá pomůcek pro správné cvičení bez rizika.  Možnost komentáře v angličtině (Possibility of English commentary).

Cvičení na závěsném systému TRX nám umožňuje cvičit ve všech rovinách, stejně tak jak žijeme. Svalová hmota narůstá rovnoměrně, což snižuje riziko zranění a zvyšuje výkonnost.

Cvičení na TRX je určeno pro úplné začátečníky i elitní sportovce. Cviky lze snadno stupňovat. Zátěž upravíte nastavením polohy těla. TRX  buduje silné a stabilní jádro těla, které na žádném stroji nevytvoříte. Trénink je zábavný a přináší výborné výsledky, které na sobě dobře poznáte. 

Lektor: Aneta Ďurďová

Program základy sebeobrany je zaměřený na získání praktických znalostí, jak se bránit proti napadení ve všech úrovních a všech situacích. Program Vás naučí jednoduché, ale účinné techniky obrany či nepředvídatelné situace. Dále  nácvik základních postojů pro lepší stabilitu, krytí zranitelných míst a úderů do citlivých míst útočníka.Učí, jak ovládat sám sebe a reagovat v nečekaných situacích. 

Wushu je tradičním bojovým uměním a dnes zároveň i výkonnostním sportem. Bez ohledu na cestu, kterou si vyberete, pokud chcete cvičit dobře a lépe Wushu porozumět, je potřeba tvrdého tréninku, při kterém se zapotíte... ale na oplátku získáte něco výjimečného. Wushu vyžaduje vysokou preciznost, silnou vůli, trpělivost, pokoru, odolnost, sebedůvěru, poznání sama sebe a zodpovědnost. To všechno a mnohem víc se po určité době přenese i do vašeho osobního života a výrazně zlepší jeho kvalitu.

  • Protahování a cviky zlepšující koordinaci, rychlost a sílu
  • Základní údery a kopy, základní postoje a jejich kombinace
  • Základní sestavy (moderní Changquan a tradiční styly)
  • Pokročilejší techniky a sestavy
  • Základní dovednosti se zbraněmi (tyč, šavle, meč, kopí, devítičlánkový kovový bič, vějíř, dvojité šavle, dvojitý meč, dvojité háky atd.)
  • Nácvik aplikací ve dvojici pro lepší porozumění daných technik (lapy, pytle a další pomůcky)
  • Sestavy ve dvojici a ve skupině

Studium Taijiquan i ostatních stylů čínského bojového se dělí na několik fází. Prvním krokem je osvojit si správné držení těla, přenášení váhy, uvolnění a kontrakce správných svalů, správné provedení základních pohybů. Pokud má cvičenec chyby v základních pohybech, není dostatečně uvolněný atd., nedokáže správně dýchat, qi nebude plynule a efektivně proudit, a to mu nedovolí dostat se zase o úroveň výše. V začátcích je tedy kladen důraz na správné provedení všech základních pohybů. Techniky dýchání, spojení dýchání s pohybem těla atd. se do detailu probírá až po osvojení si těchto základních technik. 

Kettlebell workout je silově-kondiční trénink založený především na práci s železnou koulí zvanou Kettlebell. Kettlebell je železná koule s širokou škálou využití jak v silovém tak cardio tréninku. Prostřednictvím této pomůcky si vybudujete silný střed těla, zlepšíte mobilitu a váš každodenní pohyb se stane příjemnějším. Trénink je zaměřený v prvé řadě na techniku základních cviků (dřep, kyčelní ohyb, tlak) a poté na techniku specifických cviků s kettlebell (swing, TGU). Cviky komplexně rozvíjí celé tělo. Kromě kettlebell budou v tréninku zařazeny i jiné málo využívané pomůcky (sandbag, medicinball). Pokud máš chuť změnit svůj stereotypní trénink a přiučit se novým pohybům, máš jedinečnou šanci! Určeno pro pokročilé

Pohybová studia / rozvrh


Vybrat aktivitu


leden 2018
  • Po
  • Út
  • St
  • Čt
  • So
  • Ne

Úterý 23. 01. 2018

Fotogalerie


AC BALUO na Facebooku

18. 1. 2018
Den otevřených dveří už v sobotu!
16. 1. 2018
Prohlédněte si nově vypsané kurzy lezení a trampolín v AC BALUO. Přihlášky se rychle plní. Informujte se na recepci nebo na mailu recepce@acbaluo.cz. Těšíme se na Vás od 5. 2. 2018 v Hale 2! #lozíme #skáčeme
10. 1. 2018
Jak se máte v novém roce? Přijďte se k nám v sobotu 20. ledna mezi 9. a 14. hodinou podívat. V rámci Dne otevřených dveří na Fakulta tělesné kultury UP je připraven v našich prostorách bohatý program, v rámci něhož si budete moci vyzkoušet zajímavé aktivity a dozvědět se, co se to u nás mimo jiné děje. A samozřejmě co se dá studovat. Program dne najdete na https://goo.gl/XgTVCF
20. 12. 2017
All I Want For Christmas Is Yooooooooou! :) V podání Regionální fotbalová akademie Olomouckého kraje a naší skvělé Anet! #rfaolomouc #rfafacr #aerobic #baluo #kuciopaleni #steptouch #synchro
9. 12. 2017
Dnešní akce pro rodiny s dětmi ve spolupráci se Statutární město Olomouc se opět povedla. Přes 200 sportovců navštívilo našem centrum a aktivně se zapojilo do připraveného programu. Přejeme všem pokud možno aktivní víkend. Sportu zdar! #FTK #BALUO #Indares
7. 12. 2017
Seznamte se, cyklista a někdejší rekreolog na Fakulta tělesné kultury UP Marek Rauchfuss. Služby našeho centra využívá v přípravě na MS v zimním triatlonu (y)
4. 12. 2017
Tuto sobotu zveme opět do našeho centra rodiny s dětmi!
30. 11. 2017
Už zítra se v našem centru koná Den otevřených dveří Fakulta tělesné kultury UP, vedle prezentace studijní nabídky se můžete od 9 do 14 hodin těšit na řadu doprovodných aktivit - podrobný program najdete na https://goo.gl/vwnWXC. Těšíme se na vás!
27. 11. 2017
Tento pátek (1. 12.) zveme do našeho centra zájemce o studium tělovýchovného směru i ty, kteří by jen chtěli nakouknout a případně si něco vyzkoušet! Od 9 do 14 hodin U nás probíhá Den otevřených dveří na Fakulta tělesné kultury UP! Více na https://goo.gl/vwnWXC
24. 11. 2017
Se zástupci několika firem z regionu jsme se včera na workshopu Zdravá firma bavili o tom, proč dbát o zdraví svých zaměstnanců a co v tomto směru může naše centrum nabídnout